Descripció
Aquest llibre és alhora un mètode i una guia pensats per als docents que desitgen iniciar-se en l’escriptura creativa i integrar-la a classe. És el fruit d’anys d’experiència en aquest àmbit: des de l’aula hospitalària de l’Hospital Trueta de Girona, i les escoles de primària, fins als instituts de la província de Girona, els jocs que ho componen han demostrat la seva eficàcia.
Per què aquest mètode té èxit en l’àmbit escolar? Perquè s’adreça, primer de tot, a la imaginació de l’alumnat (abans de fer-ho als seus coneixements lingüístics). Un cop han jugat amb els elements de l’escriptura (lletres o paraules, frases o textos), i segons unes consignes, els infants són capaços de fer que vegin la llum la seva sensibilitat i la seva visió del món.
Amb aquest mètode, molts alumnes de primària i de secundària ja han descobert el plaer i l’alegria de jugar a escriure. Quan proposem aquests jocs d’escriptura creativa, com a educadors i educadores, ens podem preguntar: quantes vocacions d’escriptor i d’escriptora estic despertant?