Descripció
Els darrers avenços en neurociència han destacat el paper facilitador que té l’activitat física en el desenvolupament cognitiu i l’aprenentatge de les persones. Aquest fet, present al llarg de totes les etapes de la vida, adquireix una rellevància especial durant la infància i l’adolescència.
Entesa com a l’àrea curricular que pren com a punt de partida per a la seva intervenció educativa el cos i la motricitat, l’Educació Física es constitueix com un escenari immillorable en què, sense deixar de treballar les competències que tradicionalment se li han associat, es pugui fomentar el desenvolupament cognitiu de l’alumnat.
Per a això, però, cal dissenyar activitats i processos d’intervenció que tinguin molt presents els aspectes essencials que hi ha al darrere de la influència positiva del moviment sobre la cognició. Dit amb altres paraules, no n’hi ha prou amb moure’s per aconseguir els beneficis cognitius pretesos. Cal també intervenir sobre les propostes motrius perquè, en combinació amb una activitat intel·lectual vinculada, el resultat sigui òptim.
En aquest llibre es tenen molt en compte aquestes bases neuro-científiques a l’hora de dissenyar propostes d’intervenció que, a partir del treball dels continguts tradicionals de l’àrea d’Educació Física, representin un estímul de millora cognitiva. A més, si bé l’enfocament del treball és eminentment pràctic, s’aporten els coneixements bàsics i fonamentals que han de permetre als docents entendre el perquè i el com de les propostes presentades.