Descripció
Quan una família porta el seu fill o filla a l’escola bressol, tothom s’hi estrena, infants i adults. Aquest llibre ofereix una guia bàsica sobre l’escola bressol que informa sobre les preguntes que es generen en prendre aquesta decisió. El text gira al voltant de l’Eva, una nena de 2 anys.
En la primera part s’exposen els fonaments teòrics de la pedagogia de l’educació infantil, posant l’èmfasi en les aportacions dels grans autors clàssics, així com en les teories de pedagogs i psicòlegs pel que fa als trets i el desenvolupament de la infància. S’hi argumenta sobre el sentit que té l’escola bressol i s’hi expliquen els seus objectius d’acord amb els nous models familiars.
La segona part representa una llarga conversa entre la Marta, directora d’escola bressol, i el pare i la mare de l’Eva. S’hi responen totes les qüestions que es plantegen les famílies quan duen els infants a l’escola bressol: els horaris, què mengen, com dormen, quines activitats fan, què aprenen, quines rutines hi ha, com funciona l’escola, com juguen, ballen i experimenten, com creixen, com informen i es comuniquen amb les famílies, com resolen els plors, com engresquen els infants, quines festes hi celebren, com s’organitzen les educadores…